YouTube (onderdeel van Google) wordt als een van de grootse video zoekmachines gezien. Met zoveel verschillende manieren van adverteren die je kan gebruiken, is het gemakkelijk te begrijpen waarom veel marketeers video-inhoud pushen. Lees hieronder verder over dit onderwerp.
Inhoudsopgave
De basis van YouTube
De tijd van traditionele marketing is al lang voorbij; klanten verwachten van je te horen via sociale mediaplatforms zoals TikTok, Instagram, Facebook & YouTube. Daarbij komt kijken dat de laatste alleen al heeft meer dan 1 miljard gebruikers die elke maand ongeveer 6 miljard uur aan video’s bekijken! Vanwege dit enorme gebruikersbestand is het belangrijk dat je video content onderdeel is van je marketing strategie. Video content is voor veel bedrijven dan ook steeds meer de basis van de content-marketing strategie
YouTube marketing
Er zijn elke dag meer dan een miljard weergaven van YouTube! Als je jouw bedrijf online op de markt wilt brengen, is video-marketing een geweldige manier om dit te doen. Het is waar dat mensen graag video’s bekijken, maar waar ze echt van houden, is interactie met hen en ze delen met hun vrienden. Adverteren op YouTube draagt in de meeste gevallen bij aan meer online verkoop. Marketeers gebruiken video steeds vaker als onderdeel van hun content strategie. In feite gebruikt 80% van de B2B-marketeers video als een tool voor het genereren van leads.
Video optimalisatie
SEO (Zoekmachine optimalisatie) is tegenwoordig een must voor elk bedrijf en het integreren van YouTube video’s in je SEO-strategie kan je helpen meer klanten te bereiken. Naast dat zorgen video’s voor een hogere interactie met je website bezoekers en blijven ze langer op een pagina. Doordat bezoekers langer op je website blijven stijgt hiermee de kans op een aankoop. Dat gezegd hebbende, SEO-strategieën veranderen snel en het is belangrijk om je marketinginspanningen fris en up-to-date te houden.